Циклічні алгоритми
Алгоритми з повторенням – це алгоритми, у яких кількість одних і тих самих інструкцій виконується неодноразово.
Такі алгоритми називають циклічними.
Приклад
У морському порту розвантажують вантаж, який містить 10 контейнерів з лимонами, які знаходяться в різних місцях трюму. Потрібно розвантажити їх у порядку їх номерів та визначити вагу кожного контейнера.
Алгоритм виконання такої роботи може бути таким:
1. Увімкнути підйомний кран.
2. Поточним вважати контейнер № 1.
3. Підвести стрілку крана до поточного контейнера.
4. Підняти контейнер.
5. Поставити контейнер на ваги.
6. Визначити вагу.
7. Поставити контейнер у потрібне місце.
8. Збільшити номер поточного контейнера на одиницю.
9. Повторити інструкції 3-9 десять раз.
10. Вимкнути підйомний кран.
Пункт 9 містить 7 інструкцій (з 3 до 9) – це цикл.
Інструкції, що входять до складу циклу, називають тілом циклу.
У середовищі Скретч для організації циклів використовують команди, блоки яких наведено на малюнку:

Раніше ми створювати програму танцювання балерини.
Код скрипта, що реалізував лінійний алгоритм, виглядав так:

За допомогою команд циклу його можна написати значно простіше:

Приклад
Розглянемо програму, яка примушує Робота безперервно переміщуватись по колу.
Для цього даємо команди:
- повернути на 15 градусів;
- переміщуватись на 20 кроків;
- чекати 1 секунду.
Щоб Робот постійно виконував ці команди, розміщуємо їх всередині команди завжди:

Після запуску програми Робот буде безперервно рухатись і обертатись до тих пір, поки не буде натиснута кнопка Зупинити(кнопка червоного кола
).

Зазначимо, що блок команд можна переміщувати у різні місця в області скриптів. Для цього вказівник встановлюється на саму верхню команду, натискуємо ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, блок перетягується на нове місце.
Команди в блоці можна роз’єднувати. Для цього вказівник миші встановлюється на потрібну команду і виконуються необхідні дії.
Немає коментарів:
Дописати коментар