субота, 19 листопада 2016 р.

Циклічні алгоритми (Скретч)

Циклічні алгоритми
  Алгоритми з повторенням – це алгоритми, у яких кількість одних і тих самих інструкцій виконується неодноразово. 
  Такі алгоритми називають циклічними.
  Приклад
  У морському порту розвантажують вантаж, який містить 10 контейнерів з лимонами, які знаходяться в різних місцях трюму. Потрібно розвантажити їх у порядку їх номерів та визначити вагу кожного контейнера.
  Алгоритм виконання такої роботи може бути таким:
     1. Увімкнути підйомний кран.
     2. Поточним вважати контейнер № 1.
     3. Підвести стрілку крана до поточного контейнера.
     4. Підняти контейнер.
     5. Поставити контейнер на ваги.
     6. Визначити вагу.
     7. Поставити контейнер у потрібне місце.
     8. Збільшити номер поточного контейнера на одиницю.
     9. Повторити інструкції 3-9 десять раз.
    10. Вимкнути підйомний кран.
  Пункт 9 містить 7 інструкцій (з 3 до 9) – це цикл.
  Інструкції, що входять до складу циклу, називають тілом циклу.
 
  У середовищі Скретч для організації циклів використовують команди, блоки яких наведено на малюнку:
      
  Раніше ми створювати програму танцювання балерини.
           
  Код скрипта, що реалізував лінійний алгоритм, виглядав так:
     
  За допомогою команд циклу його можна написати значно простіше:
     
 
  Приклад
  Розглянемо програму, яка примушує Робота безперервно переміщуватись по колу. 
       
  Для цього даємо команди:
  • повернути на 15 градусів;
  • переміщуватись на 20 кроків;
  • чекати 1 секунду.
  Щоб Робот постійно виконував ці команди, розміщуємо їх всередині команди завжди:
     
  Після запуску програми Робот буде безперервно рухатись і обертатись до тих пір, поки не буде натиснута кнопка Зупинити(кнопка червоного кола ).
  Зазначимо, що блок команд можна переміщувати у різні місця в області скриптів. Для цього вказівник встановлюється на саму верхню команду, натискуємо ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, блок перетягується на нове місце.
  Команди в блоці можна роз’єднувати. Для цього вказівник миші встановлюється на потрібну команду і виконуються необхідні дії.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Архів блогу