Критичне оцінювання медіа-ресурсів


КНИГА АМЕРИКАНСЬКИХ ПЕДАГОГІВ «ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ» ДОСТУПНА ДЛЯ ЧИТАННЯ І ЗАВАНТАЖЕННЯ ЦІЛКОМ


Наскільки добре Ви знайомі з критичним оцінюванням ресурсів Інтернету?



Відповіді


При оцінюванні веб-сайту пропонується дотримуватись такої стратегії -
навчитися вирізняти на сторінці формальні індикатори достовірності та
застосовувати навички критичного мислення.

Формальні індикатори (експрес-аналіз) оцінювання сайтів - ті які можна просто і легко виявити на сайті:


1. Надійність джерела:
Сайт організації чи людини - http://ping.eu/ (WHOIS, Country by IP)
URL-адреса веб-сайту (.gov,. com,.edu,.org), 
.gov – вказує на те, що це сайт державної установи; 
.edu – ознака освітніх установ, університетів; 
.com – використовується для комерційних організацій, які створені для отримання прибутку;
.org – в основному, ознака неприбуткових організацій.
Дата створення сайту, дати оновлень матеріалів і оновлення сайту (перевірити за http://archive.org ).
Забезпечення „зворотного зв'язку” з автором/розробниками сайту
Авторитет  організації в цій темі (сайт http://www.alexa.com/, 
або Гугл, Yahoo! ...- в рядку пошуку: link:URL-адреса веб-сайту – скільки посилань, хто посилається; http://www.checksiteinfo.info/ )

2. Кваліфікація автора статті з ЦІЄЇ теми 
         (В рядку пошуку: ім'я автора + тема)

3. Наявність в статті слів узагальнюючого характеру (всі, завжди, ніхто, ніколи, кожен, …) і оціночного характеру (важливий, хороший, корисний, ефективний, ..) не
притаманні мові науковців, їх висновкам, навіть в популярних статтях.


4.  Наявність граматичних і  орфографічних помилок на сайті, явних помилок в інформації.






Робота за зображеннями



Стаття



Мультимедийный учебный дистанционный курс безопасного пользования ресурсами сети Интернет


Критерії оцінки Інтернет-ресурсів для вчителів.
1. Складність матеріалу
Чи містяться в обраному Інтернет- ресурсі інформація, які можуть викликати труднощі в розуміння її в учнів?
2. Джерело інформації
Хто автор сайту? Приватна особа? Організація? Чи довіряєте Ви цьому джерелу? Яким інтересам служить інформація, розміщена на сайті?
3. Надійність інформації
На чому ґрунтуються висновки або основні аргументи автора сайту? Чи містяться на сайті посилання на інші джерела? Які? Надійні вони?
4. Актуальність інформації
Коли була розміщена інформація на сайті? Чи є вона сучасної або застарілою?
5. Спрямованість інформації
Чи є розміщена на сайті інформація необхідної для конкретної групи учнів (вік, рівень когнітивного розвитку)? Чи сприяє даний матеріал розвитку особистості учня?
6. Об'єктивність інформації

Чи об'єктивні чи матеріали сайту? Чи відражають вони позицію однієї зі сторін або сприяють формуванню цілісного плюралістичного погляду на реальність?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Архів блогу