Завдання. Намалювати об'ємний чупа-чупс у середовищі Inkscape.

Вказівки до виконання
У середовищі Inkscape натиснути клавіші Shift + Ctrl + D або використати вказівку меню Файл / Параметри документа… .
У середовищі Inkscape натиснути клавіші Shift + Ctrl + D або використати вказівку меню Файл / Параметри документа… .

У вікні діалогу Параметри документа… на вкладці Сторінка вибирати формат сторінки.

Намалювати коло, використавши інструмент
Створення кіл, еліпсів та дуг (F5) з натиснутою клавішею Ctrl.


Намалювати прямокутник, використавши інструмент
Створення прямокутників і квадратів (F4). Розмір прямокутника по ширині має бути трохи більшим від діаметру кола, а краї — закруглетими. Закруглення кутів регулювати за допомогою круглих маркерів у верхньому правому куті: потрібно потягнуть маркер униз, щоб заокруглити кути.
Вирівняти коло і прямокутник: виділіти обидва об'єкти й використати вказівку меню Об'єкт / Вирівняти і розставити… або натиснути клавіші Ctrl + Shift + A. У вікні діалогу Вирівняти і розставити…

Вирівняти коло і прямокутник: виділіти обидва об'єкти й використати вказівку меню Об'єкт / Вирівняти і розставити… або натиснути клавіші Ctrl + Shift + A. У вікні діалогу Вирівняти і розставити…

натиснути кнопки:
Центрувати за вертикальною віссю;
Центрувати на горизонтальній осі.
Примітка. Якщо навести на кнопку покажчик миші, то з'явиться підказка. Тому знайти потрібну кнопку нескладно.


Примітка. Якщо навести на кнопку покажчик миші, то з'явиться підказка. Тому знайти потрібну кнопку нескладно.

Об'єднати вирівняні об'єкти вказівкою меню Контур / Об'єднати або натисканням клавіш Ctrl + K.

Заповнити фігуру градієнтним заповненням:
- натиснути клавіші Shift + Ctrl + F або використати вказівку меню Об'єкт / Заповнення та штрих;
- у вікні діалогу Заповнення та штрих на закладці Заповнення задати радіальний градієнт.

За допомогою інструменту
Малювання кривих Без'є чи прямих ліній (Shift + F6) намалювати лінію для позначення контуру опуклості чупа-чупс. Лінія має містити три вузла: два крайніх і один гладкий посередині. Використати інструмент
Редагування контурів за вузлами (F2) для надання кривій потрібної форми. Виділену готову лінію продублювати вказівкою меню Зміни / Дублювати або натисканням клавіш Ctrl + D і перемістити копію вниз.



Задати стиль обведення для намальованої верхньої лінії:
- виділити верхню лінію;
- натиснути клавіші Shift + Ctrl + F або використати вказівку меню Об'єкт / Заповнення та штрих;
- на панелі Заповнення та штрих на закладці Колір штриха задати
Лінійний градієнт.

Доведеться додати нову опорну точку:
- натиснути кнопку Редагування на панелі Заповнення та штрих;
- у вікні діалогу Редактор градієнтів натиснути кнопку Додати опорну точку.

Їх буде позначено ромбом і розташовано між крайніми точками. Якщо після вибору типу заповнення не видно градієнту, потрібно клацнути по лінії, і він з'явиться.
Для верхньої лінії колір внутрішньої опорної точки повинен бути білим, а колір крайніх точок — довільний, але абсолютно прозорий. Щоб змінити колір точки, потрібно вибрати (виділити) її і змінити колір у вікні діалогу Редактор градієнтів. Для нижньої лінії — все таке саме, лише тільки колір внутрішньої опорної точки чорний.
Для верхньої лінії колір внутрішньої опорної точки повинен бути білим, а колір крайніх точок — довільний, але абсолютно прозорий. Щоб змінити колір точки, потрібно вибрати (виділити) її і змінити колір у вікні діалогу Редактор градієнтів. Для нижньої лінії — все таке саме, лише тільки колір внутрішньої опорної точки чорний.

Намалювати відблиск. Для цього намалювати нове коло у верхній правій частині чупа-чупс. Використати вказівку меню Контур / Об'єкт у контур або натиснути клавіші Ctrl + Shift + C. У намальованому колі будуть доступні чотири вузли. Потрібно посунути нижній вузол трохи вгору, що б зробити коло хоча би приблизно таким, як на малюнку нижче. Колір кола поки не має значення.


Намалювати ніжку чупа-чупс: вибравши інструмент
Створення прямокутників і квадратів (F4), намалювати прямокутник, кути закруглені, колір обведення чорний, стиль обведення Круглі кінці, товщина пропорційно розміру чупа-чупс. Після того, як паличку буде намальовано, використати вказівку меню Контур / Штрих у контур або натиснути клавіші Ctrl + Alt + C.


Зробити копію палички (Ctrl + D). Заповнити копію палички лінійним градієнтом, створивши у ньому нову опорну точку, колір якої буде білою, а колір крайніх точок — прозорим.

Створити ще одну копію палички (Ctrl + D). Заповнити її також лінійним градієнтом, але іншим. Це буде тінь від кульки. Колір верхньої точки чорний, колір нижньої — прозорий. Тут також потрібно буде створити проміжну опорну точку.

Отриманий результат

записати у файл з назвою Ваше прізвище у теку, вказану вчителем.

Домашнє завдання.
Створити такі зображення.
Створити такі зображення.


Немає коментарів:
Дописати коментар