Цикл з лічильником
for
<ім′я змінної> := <вираз1> to
<вираз2> do
begin
<команди тіла циклу>
Задача. Обчислити суму 12 + 22 + 32 + 42
var s, i: integer;
begin
s := 0;
For i := 1 to 4 do
begin
s := s + i*i;
end;
Label1.Caption := IntToStr (s);
end;
Команда
|
Результат виконання
|
s := 0
|
s = 0
|
i := 1
|
i = 1
|
і <= 4
|
(1 <= 4) = true
|
s
:= s + i*i
|
s =
0 + 1*1 = 1
|
i
:= i + 1
|
i =
2
|
і <= 4
|
(2 <= 4) = true
|
s
:= s + i*i
|
s =
1 + 2*2 = 5
|
i
:= i + 1
|
i =
3
|
і <= 4
|
(3 <= 4)= true
|
s
:= s + i*i
|
s =
5 + 3*3 = 14
|
i
:= i + 1
|
i =
4
|
і <= 4
|
(4 <= 4) = true
|
s
:= s + i*i
|
s =
14 + 4*4 = 30
|
i
:= i + 1
|
i =
5
|
і
<= 4
|
(5 <= 4) = false
|
Label1.Caption := IntToStr (s)
|
Label1.Caption = 30
|
Задача.
Створіть проект для обчислення суми n чисел, перше з яких дорівнює x, а кожне наступне на 5 більше попереднього.
Збережіть проект у папці Завдання 6.6,
створеній у власній папці.
Цикл з передумовою
While
<логічний вираз> do
begin
<команди тіла циклу>
end;
Задача. Скільки
потрібно взяти доданків, перший з яких дорівнює заданому числу, а кожний
наступний на 3 більше попереднього, щоб їхня
сума перевищила 100?
var a, s: real; n: integer;
begin
a := StrToFloat (Edit1.Text);
s := a; n := 1;
while s <=100 do
begin
a := a+3;
s := s+a;
n := n+1;
end;
Label1.Caption := IntToStr(n);
end;
Практична робота «Складання проектів з повтореннями»
1.
Створіть
проект для розв’язування задачі: Перед
початком повені рівень води у річці становив Н метрів. Під час повені кожну
годину рівень води зростав на Р відсотків від рівня попередньої години. Яким
буде рівень води через N годин після початку повені? Через скільки годин після
початку повені рівень води буде не менше, ніж К метрів?
- Розмістіть
на формі поля для введення початкових даних, написи із текстами, що будуть
пояснювати призначення полів, і три кнопки.
- Установіть
на першій кнопці напис Завдання 1,
на другій – Завдання 2, на
третій – Спочатку, у полів – порожній текст.
- Складіть
обробник події Click для першої кнопки, виконання якого
приведе до виведення у вікно повідомлення відповіді на перше завдання
задачі.
- Виконайте
проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
- Складіть
обробник події Click для другої кнопки, виконання якого
приведе до знаходження відповіді на друге завдання задачі і виведення його
в окремий напис.
- Виконайте
проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
- Складіть
обробник події Click для третьої кнопки, виконання якого
призведе до очищення тексту у полях та написі з відповіддю на друге
завдання задачі.
2.
Збережіть
проект у папці з іменем Практична 12.2,
створеній у вашій папці.
6.8. Величини символьного та текстового типу.
Випадаючий список
Тип
char – символьний, значення – один
символ
Тип
string – текстовий, значення – набір
символів
Операції
та функції над тестовими змінними:
+
- конкатенація (з’єднання, зклеювання)
Label1.Caption
:= ‘Сума чисел - ’ + IntToStr (sum);
Length – кількість байтів,
що займають символи рядку
n
:= Length(Edit1.Text);
ShowMessage('Байтів
- ' + IntToStr(n));
Pos – визначення позиції
символа у рядку
k
:= Pos('1', Edit1.Text);
ShowMessage('Позиція
цифри 1 - ' + IntToStr(k));
Copy
– копіювання у окрему текстову змінну підрядка з вказаної кількості байтів,
починаючи з заданої позиції
k
:= Pos('а', Edit1.Text);
str
:= copy(Edit1.Text, k, 4);
Delete – видалення з указаної текстової змінної заданої кількості символів,
починаючи з указаної позиції
delete(
str1, 3, 2);
Випадаючий
список – ComboBox – палітра компонентів Standard
Text
– вміст поля
Items – список рядків
Задача.
Вибрати у спадному списку назву кольору та встановити для форми відповідний
колір фону (використати процедуру опрацювання події onChange для списку).
Form1.Color := StringToColor(ComboBox1.Text);
Немає коментарів:
Дописати коментар