вівторок, 21 лютого 2017 р.

Цикли

Цикл з лічильником
for <ім′я змінної> := <вираз1> to <вираз2> do
begin
     <команди тіла циклу>
end;





Задача. Обчислити суму 12 + 22 + 32 + 42
var s, i: integer
begin
s := 0;
For i := 1 to 4 do
begin
    s := s + i*i;
end;
Label1.Caption := IntToStr (s);
end;
Команда
Результат виконання
s := 0
s = 0
i := 1
i = 1
і <= 4
(1 <= 4) =  true
s := s + i*i
s = 0 + 1*1 = 1
i := i + 1
i = 2
і <= 4
(2 <= 4) =  true
s := s + i*i
s = 1 + 2*2 = 5
i := i + 1
i = 3
і <= 4
(3 <= 4)=  true
s := s + i*i
s = 5 + 3*3 = 14
i := i + 1
i = 4
і <= 4
(4 <= 4) = true
s := s + i*i
s = 14 + 4*4 = 30
i := i + 1
i = 5
і <= 4
(5 <= 4) =  false
Label1.Caption := IntToStr (s)
 Label1.Caption = 30

Задача. Створіть проект для обчислення суми n чисел, перше з яких дорівнює x, а кожне наступне на 5 більше попереднього. Збережіть проект у папці Завдання 6.6, створеній у власній папці.


Цикл з передумовою

While <логічний вираз> do
begin
            <команди тіла циклу>

end;

Задача. Скільки потрібно взяти доданків, перший з яких дорівнює заданому числу, а кожний наступний на 3 більше попереднього, щоб їхня сума перевищила 100?
var a, s: real; n: integer;
begin
 a := StrToFloat (Edit1.Text);
s := a; n := 1;
while s <=100 do
begin
  a := a+3;
  s := s+a;
  n := n+1;
end;
Label1.Caption := IntToStr(n);
end;

Практична робота  «Складання проектів з повтореннями»
1.        Створіть проект для розв’язування задачі: Перед початком повені рівень води у річці становив Н метрів. Під час повені кожну годину рівень води зростав на Р відсотків від рівня попередньої години. Яким буде рівень води через N годин після початку повені? Через скільки годин після початку повені рівень води буде не менше, ніж К метрів?
  1. Розмістіть на формі поля для введення початкових даних, написи із текстами, що будуть пояснювати призначення полів, і три кнопки.
  2. Установіть на першій кнопці напис Завдання 1, на другій – Завдання 2, на третій – Спочатку, у полів – порожній текст.
  3. Складіть обробник події Click для першої кнопки, виконання якого приведе до виведення у вікно повідомлення відповіді на перше завдання задачі.
  4. Виконайте проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
  5. Складіть обробник події Click для другої кнопки, виконання якого приведе до знаходження відповіді на друге завдання задачі і виведення його в окремий напис.
  6. Виконайте проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
  7. Складіть обробник події Click для третьої кнопки, виконання якого призведе до очищення тексту у полях та написі з відповіддю на друге завдання задачі.
2.        Збережіть проект у папці з іменем Практична 12.2, створеній у вашій папці.
6.8. Величини символьного та текстового типу. Випадаючий список

Тип char – символьний, значення – один символ
Тип string – текстовий, значення – набір символів

Операції та функції над тестовими змінними:

+ - конкатенація (з’єднання, зклеювання)
Label1.Caption := ‘Сума чисел - + IntToStr (sum);

Length – кількість байтів, що займають символи рядку
n := Length(Edit1.Text);
ShowMessage('Байтів - ' + IntToStr(n));

Pos – визначення позиції символа у рядку
k := Pos('1', Edit1.Text);
ShowMessage('Позиція цифри 1 - ' + IntToStr(k));

Copy – копіювання у окрему текстову змінну підрядка з вказаної кількості байтів, починаючи з заданої позиції
k := Pos('а', Edit1.Text);
str := copy(Edit1.Text, k, 4);

Delete – видалення з указаної текстової змінної заданої кількості символів, починаючи з указаної позиції
delete( str1, 3, 2);
Випадаючий список – ComboBox – палітра компонентів Standard
Text – вміст поля
Items – список рядків

Задача. Вибрати у спадному списку назву кольору та встановити для форми відповідний колір фону (використати процедуру опрацювання події onChange для списку).

Form1.Color := StringToColor(ComboBox1.Text);

Немає коментарів:

Дописати коментар

Архів блогу